Oppitunti 25 - Enemy Animation Controller

Tällä oppitunnilla tehdään vastustajan animation controller. Lisäämme myös koodia GameManageriin, jotta voimme hallita ja liikuttaa vastustajia.

 

Tehtävä 1 - Enemy1 animation controller

 

1. Avaa Enemy1 animation controller

2. Klikkaa hiiren oikealla napilla EnemyIdleä ja valitse Make Transition

3. Laita nuoli Enemy1Idlestä Enemy1Attackiin

4. Klikkaa hiiren oikealla napilla Enemy1Attackia ja valitse Make Transition

5. Laita nuoli Enemy1Attackista Enemy1Idleen

 

Tehtävä 2 - Animaation määrittely Enemy1:ssä

 

Seuraavaksi määritellään, koska haluamme siirtyä Enemy1Idlestä Enemy1Attackiin. Tämä tehdään triggerin avulla samaan tyyliin kuin Player-animaatioille.

 

1. Valitse Parameters välilehden risti-symbolista Trigger

2. Anna triggerin nimeksi enemyAttack

3. Valitse nuoli Enemy1Idlestä Enemy1Attackiin

4. Valitse Conditions kohdan plussasta Add to list -> enemyAttack

5. Ota ruksi pois kohdasta Has Exit Time, koska haluamme vaihtaa suoraan hyökkäysanimaatioon, kun vastustaja hyökkää

6. Klikkaa Has Exit Time kohdan alla oleva Settings auki oikealle näyttävästä nuolesta

7. Laita Transition duration nollaksi

8. Siirrä animator ruudun alareunaan. Katso gif-animaatio alapuolelta.

9. Testaa animaation toimivuus klikkaamalla peli päälle playstä ja painamalla animatorista enemyAttack

Suomen Tiedekoulu Oy